ספורטאים

חזרה לפעילות גופנית אחרי הקורונה

חזרה לפעילות גופנית אחרי קורונה

כולנו חווינו בצורה כזאת או אחרת את ההשפעה של הקורונה. הנגיף שהתפשט לפני שנה ברחבי העולם, גרם להרבה מאוד שינויים בתחום הכלכלה, התרבות, החינוך, התקשורת הבינאישית, התיירות וכמובן שהוא השפיע גם על הבריאות שלנו. בעקבות הסגר והמגבלות שהטילה הממשלה כדי לצמצם את הנגיף, מכוני הכושר נאלצו לסגור את שעריהם ושגרת האימונים שלנו השתבשה לחלוטין. במקום שיעורי ספינינג ישבנו על הכורסה מול נטפליקס, ובמקום הרמת משקולות הרמנו את הצעצועים שהילדים שוב פיזרו ברחבי הבית.

אז עכשיו כשאפשר לומר בזהירות שהקורונה כמעט מאחורינו ומכוני הכושר שוב פתוחים, זה הזמן לחזור לפעילות גופנית סדירה. איך עושים זאת אחרי תקופה כל כך ארוכה מבלי להזיק לגוף שלנו? לפניכן כל הטיפים לאימון נכון לאחר הקורונה וחזרה בריאה לכושר.  

אימונים הדרגתיים

אחרי שלקחנו הפסקה ארוכה מאימוני כושר, הגוף שלנו עלול להתקשות להסתגל מחדש לאותם אימונים שביצענו לפני הקורונה ובאותה עצימות. לכן, ההמלצה היא לחזור לאימונים באופן הדרגתי. התחילו באימון קצר יחסית ובאימון הבא נסו להאריך מעט יותר את משך האימון. לאחר שבוע ניתן לחזור למשך זמן האימונים שהייתן רגילות לו. (2)

הקשבה לגוף

חשוב מאוד להקשיב למה שהגוף שלכן מאותת לכן בזמן הפעילות הגופנית. כך לדוגמה, אם אתן מרגישות מותשות במהלך הרמת משקולות, אל תעמיסו משקלים כבדים מדי. התחילו בהרמת משקולות בהתאם ליכולת שלכן ולקצב ההתקדמות ועם הזמן הגוף שלכן יסתגל מחדש לאימונים ותוכלו לחזור ולהתאמן כמו בעבר. (2)

בניית תכנית אימונים

מומלץ מאוד לבקש ממאמן הכושר שלכן שיבנה עבורכן תכנית אימונים חדשה המותאמת למצב הגופני העכשווי שלכן. חשוב מאוד לא לבצע אימון גופני על בטן ריקה, זאת משום שהגוף זקוק לאנרגיה כדי להוציא אנרגיה. בנוסף, אם החלטתם לבצע גם אימון אירובי וגם אימון כוח ברציפות, יש לבצע קודם אימון כוח ורק אחר כך אימון אירובי. כדאי לגוון את התרגילים כדי להחזיר את עניין והמוטיבציה שאולי הלכו קצת לאיבוד בזמן הקורונה. בצעו אימון אירובי פעמיים עד 3 פעמים בשבוע למשך חצי שעה בכל פעם, ושלבו אותו עם אימון כוח פעמיים בשבוע. (2)

התאוששות

חשוב מאוד לבצע מתיחות ותרגילי גמישות לאחר האימון. כך תגדילו את טווח התנועה שלכן וגם תימנעו פציעות, כאבי שרירים וקרעים. בנוסף, הקפידו על מנוחה בין אימון לאימון ועל שינה מספקת של 7-9 שעות בלילה. השינה תעזור לכן לבנות את מסת השריר והעצם ולחדש את האנרגיה ותתרום לשיפור הריכוז שלכן. (2)

תרגילי מתיחות לאחר אימון

עזרה ראשונה בפציעות ספורט

כאשר אתן מגיעות לחדר כושר, לצד בקבוק המים והאוזניות שלכן, כדאי להצטייד גם בתכשירים
ומשחות המיועדות לטיפול בהתכווצויות שרירים ושרירים תפוסים, בפציעות קלות ובשפשפות. קחו איתכן גם פלסטרים ותחבושות אלסטיות לטיפול בשלפוחיות, חתכים בעור, שפשופים ושריטות שאולי יצוצו במהלך האימון.

אימון כושר קבוצתי

חזרה לאימון כושר לאחר הפסקה ממושכת היא קלה לא רק מבחינת היכולות הפיזיות שלנו, אלא גם מבחינת המוטיבציה. כדי לחזק את המוטיבציה שלכן, מומלץ להתאמן עם חברה טובה שתדרבן אתכן לצאת מהבית ולהגיע לחדר כושר. מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת אינדיאנה בארצות הברית מצא כי אנחנו נוטות להתמיד יותר בביצוע פעילות גופנית משותפת לעומת אימון לבד. בנוסף, אימון קבוצתי מוביל להפרשה רבה יותר של הורמון הסרוטונין התורם להעלאת מצב הרוח. אז כנסו לשיעורי הסטודיו במכון שמציעים אימון קבוצתי, ותרגישו איך המוטיבציה שלכן מזנקת. (2)

 

נטילת תוסף תזונה קולגן

קולגן הוא חלבון סיבי שהגוף שלנו מייצר, והוא למעשה בונה חלק מרקמות החיבור בגוף כמו העצמות, השרירים, הגידים, העור, הסחוסים וכלי הדם. קולגן אחראי לחיזוק רקמות החיבור ולגמישותן, אך עם השנים הגוף מייצר ופחות ופחות קולגן. כתוצאה מכך, אנו עלולים לסבול מכאבי פרקים, כאבי שרירים ושברי מאמץ לאחר אימון גופני. (1) הפיתרון הוא ליטול קולגן לספורטאים. אלו תוספי תזונה המעודדים את הגוף לייצר קולגן, (3) ובכך הם מסייעים למנוע פציעות ספורט, עוזרים לגוף להתאושש לאחר אימון, מחזקים את רקמות החיבור בגוף ומספקים לו את כל האנרגיה הדרושה לאימון כושר . בנוסף, ישנו תוסף תזונה קולגן מיוחד המסייע לעיצוב לחיטוב הגוף, העלאת מסת השריר ושיפור הביצועים.

לסיכום

עכשיו כשחזרנו לשגרה, חשוב לחזור גם לפעילות גופנית. יחד עם זאת, יש לבצע חזרה לכושר באופן הדרגתי על מנת לצמצם סיכון לפציעות ושברי מאמץ. מומלץ מאוד ליטול תוספי תזונה לספורטאים שיספקו לגוף שלכן אנרגיה, יחזקו את רקמות החיבור בגוף וישקמו את השרירים שלכן. בהצלחה!

למען הסר ספק, חברת קולגת פלוס מבקשת להדגיש כי מוצריה אינן תרופות ואין לייחס להן סגולות רפואיות

מקורות:
(1) (2) (3)