ספורטאים, תוספי תזונה

תוספי תזונה לספורטאים: הסקירה האולטימטיבית

גבר רוכב על אופניים ושותה משקה עם אבקת קולגן

ספורטאים ומתאמנים משקיעים זמן רב באימונים ופיתוח הגוף, אבל חשוב לזכור שמעבר לאימונים צריך להשקיע גם בתזונה נכונה כדי להשיג תוצאות. אחת הדרכים לשמור על תזונה בריאה היא לצרוך תוספי תזונה. תוספי התזונה הם חלק כמעט בלתי נפרד מחייו של כל ספורטאי, ובאמצעותם אפשר להשלים חוסרים ולספק לגוף מרכיבים חשובים לצורך אספקת אנרגיה ובניית שרירים ורקמות חיבור לאחר אימונים.

מהם תוספי תזונה לספורטאים?

  • תוספי תזונה לספורטאים הם מוצרים שנועדו להשלים וויטמינים, מינרלים, חלבונים ומרכיבים נוספים לתזונה כדי להעשיר את התפריט של המתאמן במרכיבים נחוצים ולהבטיח את תוצאות האימונים שלו. נוסף על כך, תוספי התזונה מסייעים בבניית השרירים ומספקים מנות חלבון בכמויות מדודות, שניתן להתאים לאופי האימונים והצורך של כל מתאמן.
  • תוספי התזונה יעילים לצורך תוספת חלבונים, ויטמינים, מינרליים או תמציות טבעיות לתפריט, לצורך חיזוק מערכות הגוף, ואמורים לסייע לכל מתאמן להשלים כל חוסר באופן קל ומהיר.  מאמני קרוספיט מנוסים כמו נדב מור, לירון פרבר או גיא אגא העידו שהם ניסו את תוספי התזונה של חברת קולגן פלוס, וראו תוצאות באימונים ובהתאוששות לאחר האימונים באופן משמעותי.

7 תוספי תזונה מומלצים לספורטאים

תוספי תזונה קולגן פלוס

חברת קולגן פלוס מייצרת ומשווקת תוספי תזונה מומלצים לספורטאים. כל המוצרים מכילים כמות קולגן גבוהה בתוספת ויטמין C, ויספקו לכל ספורטאי את מנת החלבון שהוא זקוק לה לצורך חיזוק רקמות החיבור, שיקום השרירים לאחר אימונים, טיפול בכאבי מפרקים או האצת הליך ההחלמה הטבעית במקרה של פציעות. חברת קולגן פלוס עמדה בכל הדרישות המחקריות לייצור קולגן פלוס הנותן מענה לספורטאים, וכל המוצרים יוצרו ושווקו רק לאחר מחקרים לבדיקת היעילות והבטיחות שלהם. 

תוספי הקולגן המובילים לספורטאים הם

קולגן פלוס performance:

מיועד לחיזוק רקמות החיבור בדגש על גידים ורצועות מבוסס על חלבון TENDOFORTE  – פטנט רשום של חברת גקליטה הגרמנית, המסייע לשיפור בהחלמה מקרעים והידבקויות ברקמות החיבור, לחיזוק גמישות ברקמות החיבור, גידים ורצועות. תומך בשיפור בכוח השריר ועליה בכוח מתפרץ, מסייע להתאוששות מהירה של רקמות החיבור לאחר אימונים עצימים.

קולגן פלוס recovery:

מיועד להקלה על כאבי מפרקים ומסייע לחידוש סחוסי המפרקים מבוסס על חלבון FORTIGEL  – פטנט רשום של חברת ג’ליטה הגרמנית, העוזר לחידוש ושיקום סחוסי מפרקים, מספק הקלה על כאבי מפרקים בעקבות פעילות ספורטיבית, מונע רגישות במפרקים ומאפשר תנועה וגמישות אופטימלית במפרקים. 

קולגן פלוס synergy:

מיועד להתאוששות בין אימונים ומסייע למניעת פציעות מבוסס על חלבוני TENDOFORTE ו-FORTIGE – פטנט רשום של חברת ג’ליטה הגרמנית, המאפשרים התאוששות מהירה בין האימונים ותומך בשיפור ביצועים. מסייעים למניעת פציעות במגוון פעילויות ספורט. משלבים מענה לשימור בריאות המפרקים ורקמות החיבור.

קולגן פלוס Body Line לעיצוב, חיטוב, ומניעת פציעות

מבוסס על חלבון BODYBALANCE – פטנט רשום של חברת ג’ליטה הגרמנית, המספק מענה מושלם לספורטאיות ולספורטאים המעוניינים לשים דגש על ניראות חיצונית, עיצוב וחיטוב הגוף, העלאת מסת שריר, לצד שיפור בביצועים, חיזוק רקמות החיבור ומניעת פציעות.

אומגה 3

חומצות שומן אומגה 3 חשובות לכלל האוכלוסייה, ובמיוחד לספורטאים. חומצות אלו ניתן למצוא במזון בעיקר בדגים, אבל מומלץ להשלים את המנה היומית המומלצת על ידי תוספי תזונה. חומצות אומגה 3 בעלות תכונות אנטי דלקתיות, מסייעות בשריפת שומנים, מעלות את האפקטיביות של זרימת החמצן לשרירים בדם, וידועות כמסייעות במניעת מחלות לב. תוסף זה יכול לתרום לספורטאים בכל הנוגע לחיזוק השרירים ותהליכי הפקת החלבונים, טיפול בדלקות או בפציעות ולסייע בשריפת שומן בגוף.

מגנזיום

אחד המינרלים החיוניים ביותר לגוף, ואחד מאלו שהגוף לא יודע לייצר בעצמו ועלינו לצרוך אותו ממקור חיצוני. יש לו חלק חשוב בהבטחת התפקוד של העצבים, השרירים, העצמות, מערכת החיסון וקצב הלב. במקרה של ספורטאים, יש צורך בהשלמת המגנזיום שאובד בזמן הזעה מרובה.

ויטמין C

וויטמין חשוב שאחראי על ספיגה וייצור של חלבון הקולגן, כדי שהקולגן יוכל לתמוך ולחזק רקמות קיימות וליצור חדשות. לעתים ויטמין זה משולב במוצרי קולגן לצורך העלאת היעילות של המוצר, כמו במקרים של מוצרי חברת קולגן פלוס.

ויטמין D

שם כולל להרכב של מספר חומרים חיוניים לעצמות ולשיניים, וכן מעורב בספיגת סידן ומסייע במניעת מחלת האוסטיאופורוזיס. וויטמין D מיוצר בגופנו בזמן חשיפה לשמש, אך לא תמיד בכמויות מספקות ולכן יש צורך להשלים את החוסרים. אצל ספורטאים, יש חשיבות לוויטמין D משום שהוא מעורב בתפקוד שריר תקין כחלק מתפקידו בספיגת הסידן. 

גלוטמין

סוג של חומצת אמינו, חומצות שנדרשות לתפקוד תקין של הגוף, אך אינה מוגדרת “חומצת אמינו חיונית” (כלומר, חומצות אמינו שהגוף לא מסוגל לייצר בעצמו), שכן הגוף יכול לייצר אותה באמצעות חומצות אחרות. מתאמנים רבים, ובעיקר כאלו המתאמנים באימונים בעצימות גבוהה, יכולים לסבול ממחסור בגלוטמין, ומחסור זה יכול לפגוע באופן ישיר בתפקוד המערכת החיסונית משום שהגלוטמין משמש כמקור אנרגיה לתאי מערכת החיסון.

חומצות אמינו BCAA

תוסף שמכיל שרשרת של חומצות אמינו שחיוניות לבניית רקמות, שרירים ותמיכה בעצמות. תוסף פופולרי במיוחד בקרב ספורטאים, גם בגלל הנחיצות של החומצות האלו ליעילות האימונים ולשמירת בריאות הגוף, וגם משום שלעתים תוסף זה מכיל מרכיבים נוספים כמו גלוטמין או אשלגן, שחשובים מאוד לספורטאים.

תוספי תזונה לספורטאים יכולים להיות יעילים מאוד אם משתמשים בהם בחוכמה, מתאימים אותם לרמת הקושי של האימונים ולמצב הגופני של כל אחד. מומלץ לבצע בדיקת דם כדי לדעת במדויק את הוויטמינים, המינרלים או החלבונים החסרים ולהשלים אותם בהתאם. כדאי גם להתייעץ עם תזונאים או אנשי מקצוע בתחום כדי להתאים את התוספים המתאימים, ליעילות האימונים וגם לשמירה על אורח חיים בריא. אל תשכחו לבחור במוצרים איכותיים מחברות מוכרות בלבד, כדי להבטיח את היעילות והבטיחות של המוצר.

2 thoughts on “תוספי תזונה לספורטאים: הסקירה האולטימטיבית

  1. דוד פלדשטין הגיב:

    אני בגיל 71 ויש ירידה במסת שריר עוסק בספורט בחדר כושר אשמח המלצתכם לתוסף כל טוב דוד פלדשטין

    1. ron@collagenplus.co.il הגיב:

      היי דוד

      יש לנו מוצר מצוין עבור מסת השריר שנקרא RECOVERY
      יכול לקרוא באתר או להשאיר טלפון ונשמח לחזור אלייך עם פרטים

      יום נפלא
      צוות קולגן פלוס

Comments are closed.