6 סיבות טובות ומוכחות מדעית להתחיל לקחת קולגן פלוס

ליאת זך

קולגן הוא כנראה מלך החלבונים בגוף שלנו. הוא רכיב עיקרי ברקמות החיבור ומהווה אבן בנייה באיברי הגוף השונים, ביניהם גידים, מיתרים, עור ושרירים (1). יש לו תפקידים חשובים, כמו לספק את המבנה לעור, לשמר את הסחוס במפרקים ולשמור על חוזק העצמות. (1).

תוספי קולגן הפכו למבוקשים מאד בעולם בשנים האחרונות. ההיסטריה התחילה באסיה ומשם הגיעה לאמריקה ובהמשך לאירופה. את המהפכה התזונתית-בריאותית הזו הביאה קולגן פלוס לישראל לפני 6 שנים והיתה מחלוצות התחום בארץ, תוך התמקדות אך ורק בתוסף קולגן איכותי ברמה עולמית.

כשאנחנו מדברים על תוסף קולגן מתקדם, מדובר היום על על קולגן פפטיד שעבר הידרוליזה, מה שאומר בעצם, שאת המולקולה הגדולה של חלבון הקולגן הצליחו לבודד לחומצות אמינו ולהקטין פי 10,000, כך שהוא יוכל להיספג בקיבה (המחקרים מדברים על שיעורי ספיגה של למעלה מ-90%).

 

לצריכת קולגן פלוס יש מגוון עצום של  יתרונות בריאותיים, החל מהקלה על כאבי מפרקים ועד שיפור מראה העור (2, 3).

הנה 6 סיבות מוכחות מחקרית מדוע ממש ממש כדאי להתחיל לקחת קולגן פלוס!

קולגן פלוס משפר את בריאות העור

קולגן הוא אחד הרכיבים העיקריים בעור. הוא משחק תפקיד משמעותי בחוזק העור, בלחותו ובגמישותו. החל משנות השלושים וככל שמתבגרים, הגוף מייצר פחות ופחות קולגן, והעור הוא אחר המקומות הראשונים בהם מרגישים זאת – העור הופך יבש יותר וקמטים ראשונים מתחילים להופיע (4).

מספר מחקרים הראו כי נטילה יומיומית של תוסף קולגן (כולל מחקרים ספציפים שבדקו את השפעת קולגן פלוס), יכולה לצמצם את סממני ההזדקנות מהעור, להפחית קמטים ויובש ולשפר את המראה (5, 6, 7, 8).

כל המחקרים שהתבצעו ואשר בדקו את ההשפעה של תוסף קולגן על העור, מצאו כי לאחר נטילה יומיומית של 8-12 שבועות, חל שיפור במראה העור ובעומק הקמטים, העור הפך ליותר עשיר בלחות, גמיש יותר.

עצם הנטילה עודדה את הגוף לייצר בעצמו יותר קולגן וחלבונים חיוניים המסייעים לשמירה על מבנה העור והתחדשות של אלסטין ופיברילין (4, 5).

עדויות שהצטברו אך עוד לא נחקרו, טוענות כי נטילת קולגן פלוס מסייעת במניעת אקנה ובעיות עור נוספות.

בקיצור, ממש כדאי להתחיל לקחת קולגן פלוס כדי להאט את הזדקנות העור ולשפר את מראהו.

קולגן פלוס מקל על כאבי מפרקים

קולגן הוא החלבון העיקרי אשר שומר על שלמות סחוסי המפרקים. עם הגיל וירידת כמות הקולגן בגוף, הסיכון לפתח מחלות ניווניות ודלקות מפרקים, הולך ועולה (9). מגוון מחקרים שונים הראו כי נטילת תוסף קולגן משפרת תסמינים של דלקת מפרקים ניוונית ושל כאבי פרקים באופן כללי (2, 9).

באחד המחקרים, 73 ספורטאים צרכו תוסף קולגן במשך 24 שבועות ודיווחו על ירידה משמעותית בכאבי פרקים בזמן הליכה ומנוחה, לעומת קבוצה שלא צרכה קולגן (10).

במחקר אחר, מבוגרים לקחו קולגן במשך 70 יום. אלה שלקחו את הקולגן חוו ירידה משמעותית בכאבי פרקים והצליחו לעסוק בפעילות גופנית ביתר קלות מאשר אלה שלא לקחו קולגן (11).

החוקרים מאמינים כי נטילת תוסף קולגן מאפשרת לקולגן להצטבר למפרקים ומגרה את הגוף לייצר בעצמו עוד קולגן. הם טוענים כי זה מוביל לפחות דלקתיות, תמיכה טובה יותר למפרקים ופחות כאבים (12).

בקיצור, נטילת תוסף קולגן הוכחה כמפחיתה דלקות פרקים ומעודדת ייצור קולגן בגוף, מה שמסייע להקלה על כאבי פרקים ומחלות פרקים ניווניות.

קולגן פלוס מסייע לצפיפות העצם

קולגן הוא אחד המרכיבים העיקריים בעצמות. הוא זה אשר נותן להן את המבנה ושומר עליהן חזקות (14).

כאשר הקולגן בגוף מתמעט עם הגיל, כך גם מסת העצם. הדבר מוביל למצבים כגון אוסטיאופורוזיס המאופיין בצפיפות עצם נמוכה ובסיכון גבוה לשברים (14, 15).

מחקרים מראים שנטילת תוסף קולגן משפיעה על הגוף, מונעת התמוטטות עצם ואוסטיאופורוזיס (9, 13).

באחד המחקרים, נשים לקחו במשך 12 חודשים תוסף סידן יחד עם תוסף קולגן, לעומת קבוצה נוספת שלקחה רק תוסף סידן. בסיום המחקר, לקבוצת הנשים שלקחה תוסף סידן יחד עם קולגן, היו משמעותית פחות חלבונים הגורמים להתמוטטות העצם, מאשר לנשים שלקחו רק סידן (16).

מחקר אחר מצא תוצאות דומות ב-66 נשים שלקחו 5 גרם של תוסף קולגן באופן יומיומי משך 12 חודשים.
צפיפות מינרל העצם (BMD) בנשים שלקחו תוסף קולגן היתה גבוהה ב-7% לעומת הנשים שלא צרכו קולגן (17).

BMD הוא מדד שבודק את ריכוז המינרלים בעצמות, כגון סידן. BMD נמוך מצביע על עצמות חלשות ותהליכי אוסטיאופוריזיס (18).

בקיצור, צריכת תוסף קולגן מסייעת בהפחתת הסיכון לאוסטיאופורוזיס ובעיות נוספות הקשורות בחוזק העצם, יכולה להעלות את מדד ה-BMD ולהפחית את החלבונים בדם שמעודדים פגיעה בעצמות.

קולגן פלוס מעלה את מסת השריר

בין 1-10 אחוז מרקמת השריר מורכבים מחלבון הקולגן, המהווה מרכיב חיוני לשמירה על שרירים חזקים ומתפקדים (19).

מחקרים מצאו כי תוסף קולגן מעלה את מסת השריר אצל אנשים הסובלים מסרקופניה (דלדול השריר) ואובדן מסת שריר המתרחשת עם הגיל (20).

מחקר בדק 27 גברים שהשתתפו בתכנית אימונים בת 12 שבועות ולקחו תוסף קולגן. לעומת גברים שהשתתפו בתכנית ולא נטלו קולגן, הם הוסיפו מסת שריר משמעותית וכוח (20).

החוקרים הצביעו כי נטילת קולגן מעודדת ייצור של חלבונים כגון קריאטין ויכולה לעודד צמיחת שריר לאחר אימון (20).

בקיצור, מחקרים מראים כי צריכת תוסף קולגן מעלה את מסת השריר ואת הכוח, במקרים של אובדן מסת שריר על רקע גיל.

קולגן משפר את בריאות הלב

חוקרים משערים כי נטילת תוסף קולגן יכולה לסייע בהפחתת מצבי סיכון הקשורים לבריאות הלב.

חלבון הקולגן מספק מבנה לעורקים, לכלי הדם אשר מובילים את הדם מהלב ליתר חלקי הגוף. כשיש מחסור בקולגן, העורקים עלולים להפוך חלשים ושבירים יותר (1).

זה יכול להוביל לטרשת עורקים, מחלה המאופיינת בהיצרות של העורקים ועלולה להוביל להתקף לב ולשבץ (21).

באחד המחקרים, 31 מבוגרים בריאים לקחו תוסף קולגן במשך חצי שנה. בסיומו, נצפתה הפחתה משמעותית במדדים של נוקשות העורקים, לעומת מצבם לפני שהתחילו לקחת תוסף קולגן (22).

בנוסף, מדדי הכולסטרול "הטוב" שלהם (HDL) עלו ב-6% בממוצע (22).

בקיצור, נטילת תוסף קולגן יכול לסייע בהפחתת גורמי סיכון למחלות לב, כגון טרשת עורקים.

תועלות בריאותיות נוספות שניתן ליהנות מהן כשנוטלים קולגן פלוס

לנטילת תוסף קולגן יש עוד לא מעט יתרונות בריאותיים.

  • שיער וציפורניים: נטילת תוסף קולגן יכולה לסייע לגדילת השיער והציפורניים, לחוזק ולברק (23).
  • בריאות המעיים: לא מעט מטפלים ומטופלים טוענים כי נטילת תוסף קולגן מסייעת לטיפול בתסמונת המעי הדליף.
  • בריאות המוח: אמנם אין עדיין מחקרים שתומכים בנושא, אבל "מהשטח" משתמשים רבים בתוסף מעידים על שיפור מצב הרוח, הפחתת תסמינים של חרדה, שיפור ביכולות קוגניטיביות ובתחושת החיוניות והעירנות.
  • הפחתת משקל: יש המאמינים כי נטילת קולגן מסייעת לירידה במשקל ולשיפור בחילוף החומרים.

בקיצור, משתמשות ומשתמשים בתוסף הקולגן מדווחים על מגוון תועלות בריאותיות נוספות, שיפור במצב הרוח, בתחושת החיוניות, הקלילות וההרגשה הכללית.


הגיע זמן הקולגן פלוס!
מידע נוסף ניתן לקבל במוקד הייעוץ והשירות שלנו בטלפון 1700-70-8004

אהבת את הכתבה? נודה לך אם תשתפי אותה ע"י לחיצה על אחד הכפתורים כאן