ספורטאים, תוספי תזונה

שחקן הכדורעף המצליח: “תוספי התזונה של קולגן פלוס עזרו לי להחלים מפציעות”

אריק

כשאנחנו צופים בהם משחקים, משתתפים בתחרויות ומתאמנים, העיניים שלנו נשואות לספורטאים. הם נדמים לנו כמעין גיבורי על, כל יכולים, שמסוגלים לבצע כל פעילות גופנית ללא קושי. אך האמת היא שממש כמונו, גם הספורטאים המקצועניים שהפכו את הספורט לעיסוק המרכזי שלהם, מתמודדים עם אתגרים שונים.

אריק כצלנסון עובד קשה מאוד כדי לשמור על כושר. אריק (בן 27) הוא שחקן כדורעף מקצועי בנבחרת ישראל, ולאורך השנים הביא הרבה כבוד למדינה. הוא החל לעסוק בכדורעף באופן מקצועי בגיל 17, לאחר שסיים את לימודיו במכללה האקדמית בווינגייט. הוא שיחק בקבוצת מכבי תל אביב בכדורעף ובמועדון מטה אשר, ושיחק שנתיים בגרמניה בקבוצה גיסן TSV (המכונה “הגריזליס”). “התאהבתי בכדורעף כבר מגיל קטן. אני אוהב את זה שכדורעף הוא ספורט קבוצתי ונהנה מאוד לשחק”, אומר אריק. איך אתה מצליח לשמור על הכושר והתזונה שלך? “זה משהו שאני עוסק בו כל הזמן. אני מתאמן שלוש פעמים בשבוע אימוני משקולות ופעמיים בשבוע אימוני אתלטיקה. חוץ מזה אני מתאמן כל יום באימוני כדורעף. מבחינת התזונה אני משתדל לאכול יותר חלבון ופחות פחמימות. אני נמנע מאכילה של מתוקים וסוכרים ומקפיד לשתות הרבה מאוד מים”.

מדוע חשוב להקפיד על כושר ותזונה גם יחד?

“חשוב לשמור גם על כושר וגם על תזונה ולא להזניח אף אחד מהם. כדי להתחטב לא מספיק להתאמן. צריך גם להקפיד על תזונה נכונה ומאוזנת, ולא לאכול יותר קלוריות ממה שאתה מוציא. תחום הכדורעף מצריך ממני להיות אתלטי מאוד. המשחקים ארוכים מאוד וכדי שאני אעמוד בעומסים לא אתעייף ואשמור על הרמה שלי לאורך זמן, אני חייב להיות בכושר גופני”.

מה הקשיים שאתה מתמודד עמם בשמירה על כושר ותזונה?

“לפעמים יש פיתויים וגירויים שקשה לעמוד בפניהם. פתאום יש לי חשק לאכול משהו מתוק או ג’אנק פוד כמו פיצה והמבורגר. אני מקשיב לגוף שלי, וכשהוא “מאשר” לי לאכול אחרי שעבדתי קשה אז אני מדי פעם מפנק את עצמי. כשאני יושב בארוחה משפחתית ויש איזו מנה טעימה, אני משתדל לקחת רק חתיכה קטנה. מבחינת הכושר, יש ימים שלא מתחשק לי להתאמן אבל זאת העבודה שלי.

אנשים צריכים להסתכל על כושר כהרגל שהוא בגדר חובה – כמו שהם מצחצחים שיניים או מתקלחים, ככה צריך לשמור על הכושר”.

כספורטאי, אריק התמודד עם פציעות ספורט שונות:

“היו לי שברי מאמץ בשוקיים שזה נפוץ מאוד בקרב ספורטאים. זה נובע מעומס יתר ועבודה לא נכונה”. בעקבות הפציעות ספורט שחווה, החליט אריק לנסות את תוספי התזונה של קולגן פלוס המיועדים לספורטאים: “שמעתי על חברת קולגן פלוס לפני שנתיים, ועל כך שהיא משווקת תוספי תזונה לספורטאים המבוססים על קולגן.

ניתן לקרוא עוד על קולגן במאמר הבא

אריק מקולגן

קולגן הוא חלבון שאחראי על רקמות החיבור בגוף, ושעם הזמן הגוף שלנו מייצר פחות קולגן וכתוצאה מכך אנחנו עלולים להתמודד עם שחיקה בסחוס, פגיעה במפרקים ופציעות ספורט שונות. קיבלתי מחברים המלצות על תוספי התזונה של קולגן פלוס לספורטאים, שמעודדים את הגוף לייצר קולגן, והחלטתי לנסות את התוספים האלו בעצמי”. ומה הייתה התוצאה של השימוש בתוספי התזונה לספורטאים של קולגן פלוס? “תוסף התזונה של קולגן פלוס עזרו מאוד לביצועים שלי. בעקבות השימוש בתוסף התזונה, אני מרגיש שהגוף שלי חזק יותר. אני מצליח להתאושש מאימונים במהירות רבה יותר ואני פחות עייף. אני ממליץ לכל מי שמתאמן להשתמש בתוספי התזונה של קולגן פלוס”.