ללא קטגוריה

מאכלים לחיזוק השיער

 

מאז ומתמיד ולאורך תקופות שונות בהיסטוריה האנושית, המעמד של השיער כחלק משמעותי בביטוי העצמי של נשים וגברים כאחד לא ממש השתנה, ונראה כי עד היום מראה שיער בריא, מלא ושופע הוא דבר שרבים שואפים אליו. ובעוד יש כאלו שירחיקו לכת ויבחרו להיעזר בטיפולים שונים ואפילו בתרופות וכימיקלים כדי לחזק את השיער, האמת היא שסוד הקסם לחיזוק השיער ולמראה שיער בריא טמון במידה רבה בתזונה שלנו ובעיקר בסוגי המזון המכילים ויטמינים החיוניים לבריאות ומראה השיער. לשם כך, ערכנו עבורכם רשימה של מאכלים לחיזוק השיער שבהחלט כדאי להכיר.   

רשימת המאכלים לחיזוק השיער

קינמון

היכולת של קינמון לסייע לבריאות השיער ידועה מזה שנים ארוכות. קינמון למעשה משפר את זרימת הדם לכל חלקי הגוף ובין היתר גם לקרקפת. זרימת דם תקינה ומוגברת לקרקפת תעודד צמיחת שיער ותסייע למראה שיער שופע ובריא (1). 

קינמון לחיזוק השיער

מזונות עשירים בברזל

אחד הביטויים הנפוצים ביותר למחסור של ברזל בגוף הוא מראה שיער דליל וחלש וזה משהו שאף עשוי לגרום לנשירת שיער (2), ועל כן אגב ברזל הוא חיוני כמזון למניעת נשירת שיער. מאכלים שונים המכילים כמויות נכבדות של ברזל יאפשרו להתגבר על החוסר הזה ומומלץ ללכת על מזון כמו קטניות, ירקות ירוקים, בשר בקר, הודו, עוף, ביצים ודגים.  

תרד

דבר נוסף שפוגע במראה השיער ובריאותו היא מידת הלחות שלו. עלי התרד הם ייחודיים בכך שהם מסוגלים להעניק לשיער את הלחות שהוא זקוק לה, ותכונות דומות אפשר למצוא אגב בכרוב קייל. מעבר לכך עלי התרד עשירים בויטמין A, ברזל, בטא קרוטן, ויטמין C וחומצה פולית החיוניים למראה שיער מטופח (1).

תרד לחיזוק השיער

גויאבה

גויאבה היא פרי שמכיל הרבה מאד ויטמין C שלו הרבה תכונות חשובות ומשמעותיות לשמירה על גוף האדם ואחת מהן היא הגנה על השיער מפני שבירה (1). 

יוגורט

ראשית מכיל היוגורט חלבון בכמות גבוהה שהוא אבן הבניין של השיער וחיוני למראה שיער בריא ומלא. מעבר לכך הוא מכיל בתוכו גם ויטמין B5 (שנקרא גם חומצה פנטונית) המסייע להזרמת הדם לקרקפת ואף עשוי לסייע להפחתה של דילול ואובדן שיער (1). 

ביצים

גם בביצים יש כמות נכבדת של חלבון החיוני לצמיחת השיער וכן הן עשירות במגוון ויטמינים מקבוצת B ובברזל המסייעים לצמיחה תקינה ואף מוגברת של השיער ואפילו לחיזוק של ציפורניים שבירות על הדרך (1)

ביצים לחיזוק השיער

קשה לשלב את המרכיבים בתפריט? ניתן להשלים את התפריט עם תוספי תזונה

לעיתים, תזונה נגד נשירת שיער זה משהו שקשה להקפיד עליו באופן יומיומי אך ורק דרך התפריט הקבוע שלנו. לצורך כך, במקום לחפש באופן קבוע מאכלים נגד נשירת שיער וחיזוק השיער, אפשר פשוט להיעזר בתוספי תזונה טבעיים המכילים באופן מרוכז את כל הרכיבים החשובים. ניקח למשל את התוסף קולגן פלוס לייפסטייל. מדובר למעשה בתוסף שמכיל את הויטמינים החשובים לחיזוק השיער כמו מגוון ויטמינים מקבוצת B (קומפלקס, ניאצין, ביוטין וכן הלאה), חומצה פולית המסייעת למראה שיער מבריק ושופע וכמובן קולגן שהוא החלבון העיקרי שאחראי על בריאות השיער. כמובן שמדובר על מוצר טבעי המופק מסוגי מזון מומלצים כגון:

גרעיני דלעת

שהם עשירים באבץ שהוא חיוני ביותר לחיזוק שורשי השיער ועל הדרך תורם לחיזוק המערכת החיסונית בגוף. 

ברוקולי

ברזל, ברזל ועוד פעם ברזל. הברוקולי עשיר במינרל החשוב הזה האחראי בים היתר על מראה שיער בריא ומניעת נשירה. 

ברוקולי

קיווי

בקיווי יש כמות גדולה ביותר של ויטמין C האחראי כאמור על חיזוק השערה ומניעת שבירה. מעבר לכך ויטמין C בגוף מעודד ייצור קולגן המחזק את נימי הדם המספקים הזנה לשערות. באופן דומה כדאי לצרוך פירות וירקות נוספים המכילים כמות גדולה של ויטמין C. 

גרגירי חומוס

גם בגרגרי החומוס יש כמות גדולה יחסית של אבץ שהוא כאמור חיוני ביותר להגנה על הקרקפת וכאשר חסר לנו אבץ בגוף זה יכול לגרום לייבוש הקרקפת ולנשירת שיער כתוצאה מכך. 

לסיכום

מראה שיער חלש ושברירי זה משהו שיכול לקרות לכל אחד ומדובר על תופעה ממנה סובלים נשים וגברים כאחד (נניח לרגע בצד את ההתקרחות הגברית הקלאסית). זה בהחלט מפתה לנסות תרופות וטיפולים שונים, אבל חשוב לזכור תמיד ששיער חלש ונשירה הם לרוב ביטוי לבעיה כוללת גדולה יותר, ופעמים רבות הפיתרון טמון בתזונה וברכיבים שנכניס לגוף שלנו. מומלץ להכיר לעומק את הרשימה ולשלב את סוגי המזון השונים בתפריט על בסיס קבוע, ובמידה ואתם לא מצליחים לעשות את זה באופן רציף, שווה בהחלט לשקול את האפשרות של תוספי תזונה טבעיים המכילים את כל הרכיבים החיוניים בריכוז גבוה. 

מקורות (1) (2)

לרכישת מוצר LIFESTYLE וכל המידע על המוצר לחצי כאן