תוספי תזונה

ויטמינים לנשים מעל גיל 50 – הסקירה המלאה

ויטמינים לנשים מעל גיל 50

אתן כבר בנות 50 פלוס? גיל 50, הלא הוא גיל המעבר, מלווה במגוון רחב של שינויים המצריכים התייחסות מיוחדת. במקרים רבים חלים שינויים בסטטוס הזוגי, אתן יוצאות לדרך עם קריירה חדשה או תחביבים נוספים, הילדים גדלים ובחלק מהמקרים כבר מגיעים של יציאה מהבית. לצד השינויים האלו, גם הגוף שלך מתבגר וזקוק לעזרתך כדי להישאר חזק ובריא. לכן, במאמר זה נתמקד בחשיבות נטילת ויטמינים ותוספי תזונה בגיל 50 והלאה, שיאפשרו לכן ליהנות מהגיל ומניסיון החיים שצברתן במהלך השנים.

ברוכות הבאות לגיל 50

נשים החל מגיל 50 מתמודדות עם שורה ארוכה של שינויים בגוף ובנפש, הבאים לידי ביטוי בתקופה המכונה "גיל המעבר" או מנופאוזה. תקופת גיל המעבר, שמתחילה אצל נשים מעל גיל 40, מאופיינת בירידה הדרגתית ברמות האסטרוגן והפרוגסטרון האחראים על מחזורי הוסת והפריון. הירידה בהורמונים אלו מובילה להפרעה בסדירות המחזור החודשי עד להפסקתו המוחלטת.  בנוסף, נשים לאחר גיל 50 עלולות לחוות שלל תסמינים כמו גלי חום, דלקות תכופות בדרכי השתן, ירידה בחשק המיני, יובש בנרתיק, הפרעות בשינה, שינויים במצב רוח, השמנה, רפיון שרירים, אובדן הגמישות בעור, בשרירים ובמפרקים ודלדול במסת העצם. (1)

לקריאה נוספת: אנטי אייג'ינג: טיפים ששווים זהב, טיפול טבעי בבריחת סידן (אוסטאופורוזיס)

איך נשמרים?

ויטמינים ותוספי תזונה מומלצים בכל גיל, על אחת כמה וכמה בגיל 50. ויטמינים מסוימים אותם ניתן למצוא במאכלים ובתוספי תזונה, יכולים לעזור לכן להתמודד עם התסמינים של גיל המעבר ועם התבגרות הגוף. הויטמינים מחזקים את העצמות, מערכת השרירים והעצבים, שומרים על תפקוד תקין של הלב (2), מסייעים להקל על נדודי שינה ועצבנות, להפחית את התסמינים של יובש בנרתיק וגלי חום וכן מונעים מחלות שונות כמו אוסטאופורוזיס. (3)

ויטמינים ותוספים מומלצים לנשים בגיל 50 ומעלה

ויטמין E

ויטמין E  מסייע להקל על גלי חום המאפיינים את גיל המעבר, על יובש בנרתיק וכן מסייע לטפל בהפרעות במערכת כלי הדם של הלב. ניתן לצרוך ויטמין E באמצעות תוספי תזונה או באמצעות אכילת מאכלים העשירים בויטמין E כמו שמן זית, שמן סויה, שמן תירס, נבטים, גרעיני חמניות, בוטנים, שקדים, קמח מלא, כבד וחלמון ביצה. (3)

בוטנים עשירים בויטמין E

קולגן

קולגן הוא חלבון הנפוץ ביותר בגופנו. עם השנים, חלה ירידה בכמות הקולגן שהגוף מייצר, דבר העלול לגרום לשחיקת הסחוסים, לכאבים במפרקים ולהגבלות בתנועה. (4) חברת קולגן פלוס, המובילה בארץ בתחום תוספי הקולגן מציעה מספר תוספים מומלצים. קולגן הפתרון הוא לצרוך תוספי תזונה של קולגן, כמו קולגן אסנשיאל למפרקים, לסחוסים ולגידים. תוסף תזונה זה נועד לשקם את סחוסי המפרקים, לשפר את התנועה והגמישות, לחזק את הרצועות והגידים ולהפחית כאבי מפרקים. בנוסף, הוא מסייע בעצירת תהליכים של בריחת סידן, המאפיינים את גיל חמישים. (5) תוסף תזונה נוסף שכדאי לנסות הוא קולגן פרימיום לגוף בתוספת חומצה היאלרונית. תוסף זה מסייע לשפר את הגמישות בעור ואת הלחות שלו, נועד להפחית קמטים ולהעניק לעור מראה רענן וקורן יותר. (6)

אבקת קולגן עם חומצה היאלורונית

קולגן פלוס פרימיום הבלעדי: עם כמות הקולגן הגבוהה ביותר ביחס למתחרים (7.5 גרם)

ויטמין D

ויטמין D מסייע לשיכוך כאבי שרירים, לאיזון אי סדירות בדופק, להקלה על נדודי שינה והפחתת עצבנות וכן תורם לספיגת הסידן במעי. גם ויטמין D ניתן ליטול באמצעות תוספי תזונה או לאכול מזונות העשירים בויטמין D כמו דגים, בשר, חלמון ביצים וחלב. (3)

אבץ

אבץ מסייע למניעת שבירה של עצמות ושחיקת סחוסים. בנוסף לכך, הוא מונע נשירת שיער ומשפר זרימת דם לקויה. ניתן לצרוף אבץ באמצעות תוספי תזונה או באמצעות מאכלים כמו בשר בקר, כבד, עדשים, גרעיני חמניות ונבטי חיטה. (3)

עדשים עשירים באבץ

לסיכום

למרות כל השינויים הלא נעימים, גיל חמישים הוא גם גיל נפלא. זאת ההזדמנות שלכן ליהנות מכל הדברים הטובים שיש לגיל הזה להציע: הגוזלים בדרך כלל כבר עוזבים את הקן, יש לכן יותר זמן פנוי לתחביבים ואתן יכולות סוף סוף להגשים את כל החלומות. הקפדה על הבריאות שלכן תעזור לכן לחוות טוב יותר את היתרונות של גיל 50 ותאפשר לכן להעריך את התקופה הבלתי נשכחת הזאת.

מקורות:
(1) (2) (3) (4) (5) (6)