תוספי תזונה

באילו מאכלים יש קולגן?

תפוזים ופרח

שגרת התזונה שלנו משפיעה מאוד על הבריאות ועל המראה החיצוני שלנו. על מנת להנות מעור פנים חלק ומתוח, ציפורניים ושיניים חזקות, שיער בריא וחיוני גמיש, וגם לשמור על גמישות המפרקים והשרירים ולמנוע מחלות, חשוב מאוד לאכול מאכלים העשירים בקולגן. (1)

קולגן באוכל

הקולגן הוא חלבון המיוצר באופן טבעי בגוף שלנו, והוא זמין גם במאכלים שונים. בתחילת שנות ה-30 חלה ירידה בייצור שלו על ידי הגוף באופן טבעי. הפתרון הוא לצרוך מאכלים העשירים בחלבון הקולגן המגבירים את הייצור והספיגה של הקולגן בגוף. (1) בנוסף ניתן ליטול גם תוספי תזונה המכילים קולגן. התוסף קולגן פלוס פרימיום לדוגמה, כול חלבון קולגן המיועד לביוטי במינון יומי של 2.5 גרם, וחלבון קולגן המיועד למפרקים במינון יומי של 5 גרם – פי 2-12 יותר חומר פעיל מאשר אצל המתחרים. בנוסף, הוא כולל גם חומצה היאלרונית וויטמין C לשיפור הספיגה.

איך הוא עוזר לגופכם?

קולגן חיוני מאוד לגוף האדם. הוא בונה תאים ורקמות, מסייע במניעת תהליכי הזדקנות, מטשטש ומונע קמטים, תורם למיצוק העור, מחזק את שורשי השיער, הציפורניים והשיניים. בנוסף לכך, הקולגן מוביל חומרים בדם אל התאים וכך מגביר את האנרגיה בגוף, עוזר לשקם שרירים תפוסים לאחר פציעה או אימון גופני, מונע התפתחות של דלדול העצם, שומר על גמישות המפרקים, הסחוסים והשרירים, מסייע למנוע דלקות פרקים ובעיות בריאותיות שונות במערכת העיכול. (1)

5 מתכונים מומלצים:

כמה מאכלים עשירים בקולגן צריך לאכול בשביל להגביר את הייצור?   

כדי להגביר את ייצור הקולגן בגוף צריך לצרוך מאכלים רבים העשירים בקולגן. לא תמיד קל לשנות את התפריט שלנו ולצרוך כמות מספקת של קולגן באמצעות תזונה, ולכן רבים נוטלים תוספי תזונה של חלבון קולגן.

מקבץ ירקות

10 מאכלים המכילים קולגן

פירות הדר: פירות הדר כמו תפוז, קלמנטינה, אשכולית, פומלה ולימון מכילים כמות גבוהה של ויטמין C. כאשר ויטמין זה נספג בגוף, הוא מסייע לגוף לייצר קולגן. (1)

ברוקולי: גם הברוקולי, שיש לו יתרונות בריאותיים רבים, עשיר בויטמין C ולכן מומלץ למי שזקוק להגברת ייצור הקולגן בגוף. (1)

ירקות ירוקים: ירקות ירוקים כמו קייל ותרד עשירים בסיבים תזונתיים ובויטמין C ותורמים לייצור קולגן. (1)

דגנים מלאים: רכיב נוסף שמעודד את הגוף לייצר קולגן הוא האבץ. כדאי לצרוך דגנים מלאים העשירים באבץ כמו חיטה, כוסמין, שעורה, שיפון ושיבולת שועל. (1)

שעועית: גם שעועית עשירה באבץ ולכן תורמת לייצור קולגן. (1)

אגוזים: אגוזים מכילים כמויות גבוהות של אבץ וכדאי להכניס גם אותם לתפריט היומי. (1)

בשר, דגים, ביצים וגבינות: חומצות אמינו מרכיבות את הקולגן, ולכן כדאי לאכול מזונות המספקים לגוף חומצות אמינו כמו בשר, דגים, ביצים וגבינות. (1)

לסיכום, קולגן הוא חלבון חיוני שחשוב להתפתחות התקינה של גופנו. כדי לעודד את הגוף לייצר כמות מספקת של קולגן, מומלץ ליטול תוספי תזונה של חברת ״קולגן פלוס״. החברה מתמחה בייצור קו מוצרי קולגן הכוללים בין היתר תוספי תזונה המכילים כמות קולגן גבוהה יותר מהכמות הקיימת במאכלים. תוספי תזונה קולגן מסייעים להפחתת קמטוטים בעור הפנים, לשיפור מראה הצלוליט, משפרים את חילוף החומרים, מחזקים את הציפורניים והשיער, מסייעים בשיקום הסחוס ומניעת כאבי מפרקים, משפרים את הגמישות והתנועה ועוצרים תהליכים של בריחת סידן. 

מקורות:(1)