ביוטי

נשירת שיער – ממה היא נגרמת ואיך מטפלים בה?

נשירת שיער ללא שימוש בקולגן

נשירת שיער היא תופעה שמטרידה לא מעט אנשים, והיא מתבטאת בשיער דליל, בנשירה בדרגות שונות ובפגיעה אסתטית. למעשה, נשירת שיער והתקרחות הן תופעות נפוצות ומוכרות בקרב גברים, אך לאחרונה, עלתה המודעות גם לנשירת שיער בקרב נשים. כשהתופעה מתחילה, היא עלולה לגרום ללחץ וחשש, אך טוב לדעת שיש לא מעט דרכים להתמודדות עם נשירת השיער, בין אם מדובר בפתרונות טבעיים ובין אם פתרונות רפואיים. מאמר בנושא.

מה הן הסיבות לנשירת שיער?

נשירת שיער עשויה להתרחש בשל מגוון סיבות, חלקן נפשיות ורגשיות, וחלקן סיבות פיזיות או גנטיות. כדאי להפריד בין אלו שמקורן בלחצים היומיומיים של חיינו או בעקבות חוויות שאנו עוברים בחיים, לבין סיבות שאין לנו שליטה עליהן כמו גנטיקה ואפילו תופעות של חילופי עונות.

  • לחצים – החיים שלנו מלווים בלחץ תמידי, בין אם במקום העבודה שלנו או בחיי המשפחה. הלחצים עשויים להיגרם גם מגורמים סביבתיים כמו שינויים במצב הבטחוני (מצב נפוץ מאוד בעיקר בישראל), מצבי חירום פתאומיים (כמו משבר הקורונה), ועוד. הלחץ המלווה לא מעט אנשים ביום יום משפיע על הגוף והנפש, ונשירת השיער זו אחת מהתופעות שמאפיינות אותו.
  • טראומות – אירועים טראומטיים בחיינו עלולים להוביל לנשירת שיער, בטווח הקצר והארוך. אירועים אלו משפיעים על הבריאות הנפשית ולרוב משאירים אחריהם התמודדות עם לחץ, חרדה, פחדים וחששות לטווח ארוך, שעשויים להתבטא, בין היתר, בנשירת שיער קלה או מאסיבית.
  • גנטיקה – לא הכול תלוי באורח חיינו. ייתכן שגנים מסוימים יגרמו לכם לנשירת שיער, גם אם אתם מקפידים על אורח חיים בריא ורגוע.
  • תופעות לאחר לידה – בקרב נשים, תופעת נשירת השיער אחרי לידה נפוצה מאוד. מקור הנשימה טמון בשינויים הורמונליים שמתרחשים בגוף לצד לחצים וחרדות המתלווים באופן טבעי להיריון ולידה. השינויים הדרסטיים שמתרחשים בגוף יחד עם מערבולת הרגשות והחוויות, לחיוב או לשלילה, שמלווה את היולדת במהלך ההיריון והלידה יכולים להתבטא בנשירת שיער לאחר הלידה לטווח קצר, או לטווח ארוך יותר במקרים מסוימים. קשה לקבוע את הזמן המדויק לנשירת השיער, מאחר שכל אישה חווה תופעות שונות בקנה מידה שונה.
  • גיל – אין מה לעשות, ככל שאנו מתבגרים, השיער מידלדל, נחלש ונושר בקצב גבוה יותר. תופעה זו קשורה ביכולתו של הגוף לייצר חלבונים שונים המרכיבים את השיערה, יכולת שיורדת עם הגיל.

כיצד קולגן פלוס מונע נשירת שיער?

הוא החלבון שאחראי, בין היתר, לשמור על העור שלנו גמיש ומבריק, אחראי על חיזוק השיער והציפורניים, מחזק את העצמות ואת המפרקים ובעצם אחראי לכך שאנו יכולים לזוז, להתכופף או ללכת. עם הגיל, היכולת של הגוף שלנו לייצר את הקולגן יורדת, וירידה זו בכמות הקולגן משפיעה על חוזק השיערה ובעצם מהווה את אחד הגורמים לנשירת שיער.

חברת קולגן פלוס מציעה מוצרים אשר נועדו לחזק את אספקת הקולגן הדרושה לגוף כדי לשמור על חוזק השיער, מה שמאפשר להתמודד ולמנוע את הנשירה. תהליך זה מתחיל בשנות ה 30 בקרב גברים ונשים, ולכן מומלץ להתחיל לצרוך את הקולגן במהלך תקופה זו. לא כדאי להמתין לגיל מבוגר יותר ואפילו למצב של התקרחות מתקדמת ולצפות שיקרו לנו ניסים. מוטב שנטפל בבעיה מראש ולפני שהיא מחמירה. לכן, המינון בו משתמשת קולגן פלוס במוצריה הוא 2.5 גרם ו 90% ספיגה (הגבוה ביותר מבין המתחרים). הכירו את מוצר הקולגן לשיער >

צריכת קולגן מומלצת מאוד בגילאים אלו ויש לכך יתרונות רבים. כפי שצוין, הקולגן הוא חלבון שמהווה חלק חשוב מגופנו, ובלעדיו כנראה שנחווה ירידה בחוזק השיער, הציפורניים, ירידה בלחות ובגמישות העור וכתוצאה מכך היווצרות של קמטים, היחלשות העצמות והמפרקים ועוד. צריכה של קולגן מומלצת גם לגברים וגם לנשים במהלך התקופה שבה הגוף מאבד את הקולגן שהוא מייצר באופן טבעי, ומהווה טיפול טבעי לנשירת שיער. נוסף על כך, הקולגן גם מכיל וויטמינים כמו וויטמין C ו-וויטמין D, נוגדי חמצון וחומצות שונות שיתרמו גם הם לבריאותנו הכללית בכלל ולאסתטיקה בפרט. בדקו כי המוצרים המצהירים שהם מכילים קולגן אכן מכילים כמות מספקת שלו, ושהקולגן עצמו המשווק במוצר מגיע ממקור איכותי ואמין.

דרכים נוספות שיכולות לסייע במניעת נשירת השיער

  • תזונה נכונה – אין ספק כי תפריט בריא ומאוזן יכול לתרום להפחתה בתופעות שצוינו. עם זאת, קשה מאוד לצרוך את כמות הקולגן שהגוף זקוק לה רק ממזון, אך עדיין מומלץ להתייעץ עם תזונאי או מומחה בתחום כדי לבנות את התפריט המתאים ביותר לכל אחד באופן אישי. התזונה הנכונה היא חלק בלתי נפרד מהליך הטיפול, כך שאם תצרכו מוצרי קולגן על בסיס יומי אך התפריט שלכם כולל מזון עתיר שומנים או סוכרים, ללא החלבונים, הוויטמינים והמינרליים הנחוצים (אותם ייקבע איש מקצוע), כנראה לא תראו תוצאות.
  • מוצרי טיפוח שונים – קיימים מוצרים לטיפוח השיער כמו שמפו או קרמי לחות שמבטיחים שיפור בבריאות השיער. ייתכן והם יוכלו לעזור, אך אין לכך הוכחה מחקרית חד משמעית שקובעת ששימוש במוצרים אלו אכן משפרת את חוזק השיער ומונעת נשירת שיער. כשבוחרים את השמפו, כדאי לשים לב שהוא מתאים לסוג השיער שלכם, ושהוא אינו מכיל כימיקלים מזיקים שיכולים להגביר את נשירת השיער.
  • דרכים נוספות למניעת הנשירה – מעבר לצריכת מזון בריא ושימוש במוצרים המתאימים לטיפול בנשירת שיער, הקפידו לשתות הרבה מים, לישון מספיק במהלך הלילה (וגם לדאוג שאין שום גורם סביבתי או נפשי שמונע מכם לעשות את זה), וניתן גם לנסות תרופות טבעיות או תרופות סבתא כטיפול משלים. מסכות טבעיות לשיער, אפילו תוצרת בית, יוכלו לעזור לכם בהתמודדות עם הנשירה ולהעניק לשיער מרכיבים טבעיים בלבד שיזינו ויטפחו אותו. למרכיבים הטבעיים אין תופעות לוואי או סיכונים, ולכן גם אם לא יעזרו לכם, הם לא יזיקו.

סיכום

תופעת נשירת השיער בקרב גברים וגם בקרב נשים היא תופעה שכיחה שאיתה מנסים להתמודד כבר שנים רבות. התפתחות הטכנולוגיה ופיתוחים חדשים בתחום הקוסמטיקה מסייעים להתמודדות עם הבעיה, מציגים פתרונות וגם מעט תקווה לכל הסובלים מהבעיה. מוצרי קולגן פלוס מציעים מוצרי קולגן איכותיים להתמודדות עם בעיית נשירת שיער והטיפול בה, לנשים וגם לגברים.

טיפול בנשירת שיער הוא הצעד הראשון למניעת הבעיה וההתמודדות עמה. מומלץ להתייעץ עם תזונאים ומומחים כדי לקבוע את הטיפול המומלץ עבורכם ואת השימוש המומלץ בתוספי מזון או מוצרי קוסמטיקה שונים, להעלאת איכות החיים, הביטחון והתחושה הטובה של כל אחד.