ללא קטגוריה

מה הקשר בין קורונה, שורשי השיער וקולגן פלוס?

נשירת שיער בעקבות קורונה

כולנו מכירות את התסמינים של מחלת הקורונה: חום, שיעול יבש, קוצר נשימה, אובדן חוש טעם וריח, כאבי שרירים, כאבי מפרקים, סחרחורות, עייפות ועוד. (1) אבל מסתבר שהמחלה, שפרצה בשנת 2019 ומאז שינתה את עולמנו, עלולה לגרום גם לנשירת שיער. נשים רבות שהחלימו מקורונה, דיווחו בקבוצות פייסבוק על כך שהשיער שלהן החל לנשור. השחקנית האמריקאית אליסה מילאנו, אף פרסמה סרטון בחשבון האינסטגרם שלה שבו היא מציגה לעוקבים שלה כיצד קבוצות שיער פשוט נושרות לה מהראש.

מתברר שהתופעה הזאת מוכרת לעולם הרפואה. לפי מחקר, שפורסם בכתב העת The Lancet, 22 אחוז מחולי הקורונה (רבע מהחולים) סובלים מנשירת שיער לאחר ההידבקות בנגיף. נשים נמצאות בסיכון גבוה יותר מגברים לסבול מהתופעה.
במסגרת המחקר שבחן את התסמינים ארוכי הטווח של הקורונה, נמצא כי 359 מתוך 1,655 חולים ששוחרו מבית החולים ג'ין יין טאן בווהאן שבסין, סבלו מנשירת שיער חצי שנה לאחר שהחלימו מקורונה. (2)

נשירת השיער לא מתרחשת רק בסין, אלא גם כאן בישראל. ד"ר הלנה מרטינז, מנהלת מרפאת שיער בבית חולים בלינסון, סיפרה למגזין "ישראל היום" על כך שקיבלה פניות רבות ממטופלים וחולי קורונה שהתלוננו על נשירת שיער משמעותית ומואצת. לדבריה, הנשירה מתרחשת גם בקרב חולים עם תסמינים וגם בקרב חולים שלא פיתחו תסמינים. בניגוד למחלות אחרות כמו שפעת שעלולה לגרום אף היא לנשירת שיער, במקרה של הקורונה נשירת השיער מתרחשת במקביל לזמן המחלה או זמן קצר לאחר ההחלמה והנשירה של השיער אינה מפסיקה. כעת הנושא נמצא בבדיקה, והחוקרים ממשיכים לתשאל את החולים ולאסוף נתונים שישפכו אור על תופעת נשירת השיער בעקבות הקורונה. (4)

מדוע מתרחשת נשירת שיער לאחר החלמה מקורונה?

נשירת שיער נחשבת לתקינה ותהליך טבעי כאשר כמות השיער שנושרת היא בין 50 ל-100 שיערות ביום. במחזור צמיחה תקין של השיער, 85 אחוז מהשיערות נמצאות בשלב צמיחה ו-10 עד 15 אחוז מהן נמצאות בשלב המנוחה והנשירה. ישנם גורמים רבים העלולים להפר את מחזור צמיחת השיער – מצב הנקרא בשפה הרפואית טלוגן אפלוביום (telogen effluvium) (2). בעקבות הפגיעה במחזור הצמיחה, אחוז השיערות הנושרות יעלה עד 50 אחוז ותופיע נשירת שיער משמעותית. (3)

לפי האקדמיה האמריקנית לדרמטולוגיה (AAD), הקורונה גורמת לפגיעה במחזור צמיחת השיער בעקבות הטראומה והמתח הנפשי המלווים את המחלה. בדרך כלל תופעת נשירת השיער מתפרצת שלושה חודשים לאחר ההחלמה והנשירה נמשכת בין חצי שנה לתשעה חודשים עד שהשיער חוזר למצבו התקין ולמראה הרגיל שלו. (2) אז כיצד ניתן לסייע במזעור הנזק ובצמצום הנשירה במיוחד בתקופה זו?

קולגן פלוס המסייע במניעת נשירת שיער

קולגן הוא חלבון סיבי שבונה חלק מרקמות החיבור בגופנו. הוא מהווה 75 אחוז מאבני הבניין בעור שלנו והוא אחראי לגמישות וחוזק של העור. לאחר גיל 30, הגוף מייצר פחות ופחות קולגן ואנו מאבדים 1 עד 1.5 אחוז בשנה של קולגן. כתוצאה מכך, השיער שלנו עלול להיחלש ואנו עלולות לחוות נשירת שיער. (4)

אם גם אתן סובלות מנשירת שיער בעקבות הקורונה או בשל נסיבות אחרות ומעוניינות לסייע לגופכן דווקא בתקופה מאתגרת זו, כדאי שתכירו את אבקת קולגן פלוס LIFESTYLE. זוהי אבקת קולגן לשיער שיכולה לסייע להחזיר לגוף את הקולגן שאיבד, לחזק את שורשי השיערה, למנוע נשירה ולהוסיף ברק טבעי לשיער. לקוחות דיווחו על תוצאות תוך 8-12 שבועות של שימוש רצוף בקולגן פלוס LIFESTYLE זאת בהתאם להנחיות. נשים צרכו את האבקה מדווחות על כך שהשיער שלהן חזק יותר ושהנשירה פחתה.

קולגן פלוס אבקה LIFESTYLE בתוספת ויטמין סי

לסיכום

הקורונה היא תקופה מלחיצה שמשפיעה עלינו במגוון רחב של אספקטים, ביניהם גם על השיער שלנו. אבל ממש כמו שאנחנו מטפלים בשאר התסמינים של הקורונה, חשוב לטפל גם בנשירת שיער ולהחזיר לו את החיוניות שאיבד. שימוש באבקת קולגן פלוס LIFESTYLE יכול לסייע במניעת נשירה המגיעה בעקבות הקורונה. חשוב לזכור שממש כמו שהשיער שלנו יצמח חזרה ויחזור להיות כמו שהיה, גם הקורונה תיעלם בסופו של דבר מחיינו.

*למען הסר קולגן פלוס מדגישה כי מוצריה אינם תרופה ואין לייחס להם סגולות רפואיות.

מקורות:
(1) (2) (3) (4) (5)