תוספי תזונה

ויטמינים לשיער: הרשימה המומלצת לחיזוק שורש השיער

שיער של אישה

שיער חסר חיוניות או שיער עם קצוות מפוצלים זו תופעה מוכרת ושכיחה בקרב גברים ונשים. התופעה מטרידה אף יותר כשהיא הופכת לנשירה של ממש, והסיבה לכך לא תמיד ברורה. ייתכן שמדובר בנזקי מזג האוויר או חילופי עונות, לעתים מדובר בשינויים הורמונליים בעקבות לידה, וייתכן שמדובר בנזקי עיצוב שיער קודמים כמו שימוש במכשירי עיצוב שיער מבוססי חום כמו מחליק או פן, שפוגעים בסיב השערה. ייתכן גם כי מדובר בשימוש בתכשירי טיפוח לשיער שאינם מתאימים לשיער ופוגעים בבריאות השיערה ובחוזק שלה. לאור הסיבות הללו, מתעורר צורך לטפל בבריאות השיערה באמצעות ויטמינים לשיער. השיער זקוק לוויטמינים בדיוק כמו גוף האדם כדי לחזק את השיערה, למנוע נשירה, לטפל בנזקי שיער קיימים ולהעניק לשיער גמישות, ברק וחיוניות.

5 ויטמינים לשיער – רשימת המומלצים

את הוויטמינים הדרושים לשיער ניתן לצרוך דרך התזונה היומיומית, וגם באמצעות תוספי תזונה המיועדים לחיזוק השיער ולמניעת נשירת שיער.

1.ויטמין C לשיער – נוגד חמצון עוצמתי ובעל תפקיד חשוב בהגנה על סיבי השיער. הוא אחראי גם על ייצור וספיגה של חלבון הקולגן, שחשוב גם הוא לחוזק השיערה. ניתן למצוא אותו בפירות הדר, בירקות ירוקים, עגבניות, בתותים, ועוד.

2.ויטמין B12 לשיער –  וויטמינים מקבוצת B בכלל ו-וויטמין 12B בפרט חשובים לתפקוד תקין של מערכת הדם וזרימת הדם בגוף, ולכן משפיעים באופן ישיר על ההזנה התקינה של חומרי ההזנה לשורש השיערה. מחסור בהם יכול לגרום להיחלשות של השיער ונשירה, ובין היתר יכול להשפיע על מערכת העצבים ובכך גם על המצב הנפשי, לגרום לאנמיה, ועוד. ניתן לצרוך 12B במוצרי בשר, מוצרי חלב, דגנים, מוצרי סויה ובסוגים מסוימים של צמחים, וגם דרך תוספי תזונה ייעודיים.

3.אבץ לשיער – מינרל שאחראי על תהליכים רבים בתפקוד תקין של הגוף כמו כמו חילוף חומרים תקין. הוא גם מעורב בתפקוד מערכת העיכול, מערכת העצבים ואף המערכת החיסונית, ובין היתר אחראי גם על בריאות השיער. מחסור באבץ יכול להתבטא בשיער חלש וחסר נפח, ולכן מומלץ לצרוך ויטמין אבץ לשיער במסגרת תוסף תזונה ייעודי או במזון. ניתן למצוא אבץ בקטניות, במוצרי בשר או דגים, בביצים, במוצרים המכילים דגנים מלאים ועוד.

4.סידן לשיער – המינרל המוכר בעיקר לבניית עצמות, אך יש לו תפקיד חשוב גם בחיזוק השיער. סידן הוא אחד המינרלים החשובים ביותר, ולכן הגוף זקוק לכמויות גדולות שלו. מחסור בו יכול להתבטא בשיער חלש, שביר וחסר חיוניות, ולהשפיע על תהליכים תקינים רבים בגוף. ניתן לצרוך סידן בתוספי תזונה מתאימים, או דרך מזון כמו דגים, ביצים, מוצרי סויה, קטניות, ועוד.

5.חומצה פנטותונית לשיער – חומצה חיונית לגוף שנקראת גם ויטמין 5B, שאחראית, בין היתר, לבריאות השיער והציפורניים, ולכן היא משולבת בתכשירי טיפוח המיועדים למטרות אלו. מחסור בחומצה יכול להתבטא בנשירת שיער ובאובדן פיגמנט והלבנה של השיער. את החומצה הפנטותונית ניתן למצוא בביצים, ביוגורט, במוצרי בשר, בקטניות, באבוקדו, ועוד, וניתן גם לצרוך אותה בנפרד או במסגרת קומפלקס וויטמינים לחיזוק השיער יחד עם וויטמינים וחומצות נוספות.

נוסף לוויטמינים, ניתן לצרוך תוספי תזונה או מוצרי טיפוח נוספים שיכולים לעזור בחיזוק השיערה ומניעת הנשירה.

3 מוצרים מומלצים לחיזוק השיער

  • החזרת הקולגן לסיבי השיער – חלבון הקולגן הוא אחד החלבונים הנפוצים ביותר ומהווה מרכיב משמעותי בגוף. הקולגן אחראי על חוזק השיערה, מניעת נשירת שיער ועל מראה שיער בריא וקורן. אבקת קולגן LIFESTYLE של חברת קולגן פלוס מכילה את כמות הקולגן הגבוהה ביותר בשוק, ולכן מהווה תוסף תזונה מצוין לחיזוק השיער, טיפול בנשירת שיער ומניעתה.
  • שמן קוקוס – שמן טבעי המופק בכבישה קרה, שהפך לפופולרי מאוד בשנים האחרונות בתחום היופי והטיפוח. מדובר בשמן רווי במינרלים ובוויטמינים, ובעל סגולות לריכוך השיער, לניקיון ולהזנה שלו, להחזרת ברק ונפח, לטיפול בשיער יבש ושברירי ולמניעת נשירת שיער.
  • שמן קיק – שמן טבעי שמופק מצמח הקיקיון המצוי. גם השמן הזה צבר פופולריות רבה בשנים האחרונות בתחום הטיפוח והיופי, בעיקר בגלל סגולתו לעיבוי שיער ועידוד צמיחת שיער.

לסיכום:

נשירת שיער היא תופעה מוכרת בקרב האוכלוסייה, אך כיום קיימים פתרונות רבים בשוק וניתן למצוא את דרך הטיפול המתאימה ביותר לכל אחד, בהתאם לסיבה לנשירה וגם בהתאם לחוסרים בוויטמינים או במינרליים של כל אדם. מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהתאים את התוספים או את התזונה באופן המקצועי ביותר, כדי לקבל תוצאות ולהחזיר את הברק והחיוניות לשיער.