ככה תנצחי את החורף

ליאת זך

הימים מתקצרים ומתקררים ואי אפשר לפספס את העובדה שהחורף כבר בפתח. החורף מביא איתו הרבה דברים טובים, כמו שמיכות פוך, שוקו חם, התכרבלות נעימה ואווירה מיוחדת, אבל הוא בהחלט מאתגר את הבריאות שלנו. אספנו עבורכן טיפים וטריקים טבעיים לחורף בריא, כדי שתוכלו ליהנות בכל מה שהוא מציע.

תגברו את כמויות הויטמין סי שלכן כבר מעכשיו

ויטמין C ידוע כוויטמין נוגד חמצון רב עוצמה והוא גם מעודד ייצור מוגבר של תאי דם לבנים, אותם התאים שמשמשים את מערכת החיסון להתמודד עם חיידקים ווירוסים שהחורף שלנו משופע בהם. אפשר לצרוך אותו בדרכים שונות, המפורסמת ביותר – מפירות הדר.

טיפ שלנו – את אבקת קולגן פלוס, התחילו לערבב בכוס מיץ תפוזים סחוט מדי בוקר. ניתן כמובן גם להוסיף סוכריות ויטמין סי של מר גאמי.

הקפידו על טמפרטורה נכונה ולחות בחדר

את הבית רצוי לחמם בחורף לטמפרטורה נעימה, אבל לא חמה מדי. 24 מעלות הן הטמפרטורה המומלצת. השאירו פתח צר בחלון לאוורור רציף ומדי פעם פתחו את החלונות כדי לאוורר את החדר.

טיפ שלנו – במיוחד אם אתם משתמשים במזגן שמייבש את האוויר, אל תוותרו על מכשיר אדים שמחזיר את הלחות לחדר.

 

ויטמין C ידוע כוויטמין נוגד חמצון רב עוצמה והוא גם מעודד ייצור מוגבר של תאי דם לבנים, אותם התאים שמשמשים את מערכת החיסון להתמודד עם חיידקים ווירוסים שהחורף שלנו משופע בהם. אפשר לצרוך אותו בדרכים שונות, המפורסמת ביותר – מפירות הדר.

התרופה האולטימטיבית – מרק עוף

לא סתם קוראים לו "הפניצילין היהודי". הוא מסייע בשמירה על חום גוף, יש לו תכונות אנטי-דלקתיות והוא מסייע כנגד תסמינים של הצטננות. אם מוסיפים לו שום, בצל, סלרי, פטרוזיליה ותבלינים שידועים כמחזקים את מערכת חיסון ואנטי-דלקתיים כמו: כורכום וג'יניגר, אתם בכלל בכיוון הנכון.

טיפ שלנו – אפשר להכין כמות מראש ולהקפיא במנות לשימוש מהיר. אגב, בהחלט אפשר לקחת קולגן פלוס בתוך מרק עוף.

לא נופלים לדיכאון החורף

דיכאון חורף הוא תופעה ידועה ונגרם בגלל ירידה בכמות האור בחורף. המוח שלנו מגיב בהתאם, משבש את מחזורי העירות והשינה ומפריש פחות סרטונין ודופמין, ההורמונים האחראיים על מצב הרוח. החדשות הטובות הן שניתן "לעבוד" על המוח ולהחזיר את שמחת החיים. איך? זה פשוט – בעזרת תאורה מלאכותית. וודאו שיש בבית מספיק מנורות והדליקו אותן. פתחו וילונות ותריסים ואפשרו לאור יום להיכנס ככל שניתן. חשוב בהקשר זה לשמור על שגרת שינה, להיות פעילים ולהיות מודעים לתופעה, שתחלוף עם בוא האביב.

טיפ שלנו – בימי חורף יפים, צאו החוצה לטיול קצר וספגו קצת שמש.

 

שמרו על שגרת פעילות גופנית

בחורף יש נטייה להיות פעילים פחות אבל דווקא אז יש חשיבות רבה יותר לשמירה על שגרת ספורט, שמחמם אותנו, מסייע בשמירה על משקל תקין, מהווה אמצעי טבעי כנגד דיכאון ואפילו תורם לחיזוק המערכת החיסונית של הגוף. נכון, זה יותר קשה לצאת מהבית כשקר, יש פחות אפשרויות לפעילות, אבל עם קצת נחישות ויצירתיות, זה ישתלם לכם בגדול.

טיפ שלנו – לא משנה איזו פעילות גופנית בחרת, לעשות אותה יחד עם חבר או חברה זה יותר מחייב, יותר כיף ומעלה את הסיכוי להתמיד.

הורידי הילוך ופנקי את עצמך

החורף  הוא שעתן היפה של אמבטיות חמות, פיג'מות רכות, כירבוליות מלטפות, חליטות תה טעימות ובריאות, וערבים ארוכים ונינוחים. החורף מאפשר להוריד הילוך, להפחית מתחים ולחצים ולפנק את עצמך. כיצוד, בריאות נפשית ופחות סטרס הולכים יד ביד עם בריאות גופנית טובה.

טיפ שלנו – צרי לעצמך שעה שבועית שהיא רק שלך. שעת צ'ופר שבה את נטו למען עצמך עם מה שעושה לך טוב, בלי הפרעות.

זה הזמן שלך!

קולגן פלוס הוא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא לאיכות חיים טובה יותר ועכשיו זה הזמן להתחיל לדאוג לעצמך. 


מידע נוסף ניתן לקבל במוקד הייעוץ והשירות שלנו בטלפון 1700-70-8004.

אהבת את הכתבה? נודה לך אם תשתפי אותה ע"י לחיצה על אחד הכפתורים כאן