ביוטי

הזרקות בפנים- החסרונות שלא הכרתן

טיפול פנים

כולנו חולמות על מראה עור פנים חלק, זוהר, מוצק ויפה, ללא כל קמטים. לצערנו, עם הזמן העור שלנו מאבד מהנפח, האלסטיות והגמישות שלו והופך להיות דק ושברירי יותר. יחד עם גורמים חיצוניים כמו עישון, נזקי שמש, זיהום אוויר ותזונה דלה בוויטמינים, נוצרים קמטים בעור. (1) כחלק מהניסיון להילחם בזמן ולהחזיר לעור את המראה הצעיר, התפתחו מגוון של טיפולים ושיטות לטשטוש קמטים. אחת מהשיטות האלו היא הזרקת חומרי מילוי לפנים כמו חומצה היאלורונית או בוטוקס. לפני שאתן רצות למנתח הפלסטי, חשוב שתכירו את תופעות הלוואי ואת הסכנות שבהזרקות האלו.

הסכנות שבהזרקת חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית הינה בעצם מולקולת סוכר גדולה. היא מיוצרת בגוף האדם באופן טבעי, בעיקר במפרקים ובנוזלי העיניים. החומצה אחראית למשיכה ואגירה של מים, ותפקידה לספק נפח לעור. (2) בזכות התכונה הזאת, הזרקת חומצה היאלורונית מפשרת למלא לחיים שקועות, להדגיש את קו הסנטר, למלא שקעים מתחת לעיניים ולטשטש קמטים. יחד עם זאת, אליה וקוץ בה: התוצאה של הטיפול עלולה להיות שלא לשביעות רצונכן. ישנם מקרים של הזרקת כמות רבה מדי של חומצה לעור, מה שיוצר מראה מוגזם שאינו טבעי. בנוסף לכך, הזרקת חומצה היאולורנית הוא תהליך כואב והכאבים עשויים להימשך כמה שעות לאחר ההזרקה. ההזרקה עלולה לגרום לתופעות לוואי כגון שטפי דם, חסימה או לחץ של העורקים, ובמקרים נדירים החומצה מעוררת גם תגובה אלרגית. ישנם רופאים שעשויים להציע הזרקה של חומצה היאולורנית במחיר נמוך מאוד, וכאן ישנה סכנה גדולה – ייתכן כי הרופא חוסך באיכות החומר או שהרופא עצמו לא מספיק מיומן בשיטה. אתן ממש לא רוצות להיות שפני הניסיונות של רופאים כאלו. (3)

הסכנות שבהזרקת בוטוקס

בוטוליניום טוקסין, הידוע בשם המסחרי "בוטוקס", הוא למעשה רעלן. החומר הזה חוסם אצטילכולין – מוליך עצבי וכך הוא מחליש את הפעילות של שרירים מסוימים בפנים. קמטי ההבעה שלנו נוצרים בשל פעילות יתר של השרירים בחלק העליון של הפנים, ולכן הזרקת בוטוקוס מסייעת להילחם באותם קמטי הבעה ולטשטש אותם. נהוג להזריק בוטוקס לאזור המצח, לקמט שבין הגבות המכונה "קמט זעף", לחלק העליון של הלחיים ולצידי העיניים. (4) הזרקת בוטוקוס עלולה לגרום למראה לא טבעי של הפנים, לגבות מורמות מדי או לחלוטין לצניחת גבות, לצניחת עפעפים, לשינוי בחיוך שלנו וכמה אירוני – להופעה של קמטים שלא הופיעו קודם לכן בצידי האף. בנוסף לכך, לאחר הטיפול עלולים להופיע שטפי דם ואדמומיות. (5). ממש כמו טיפול הזרקה היאלורונית, גם בהזרקת בוטוקוס יש סכנה "ליפול" על רופאים שאינם מנוסים ומיומנים. אתן עלולות להגיע לרופא שמשתמש בחומרים זולים שאינם יעילים במקרה הטוב או כאלו שיגרמו לנזקים במקרה הרע.

הכירו את הפיתרון הטבעי: צריכת קולגן

כמו שכבר ציינו, עם השנים הגוף מאבד מהאלסטיות והגמישות שלו והסיבה לכך היא הפחתה בייצור הקולגן. הקולגן הוא חלבון סיבי המהווה מרכיב משמעותי בעור. לצד התפקיד שלו בבניית רקמות החיבור כמו העצמות, השרירים והגידים, הקולגן גם אחראי על גמישות ואלסטיות העור. (1) ככל שאנחנו מאבדות יותר קולגן, כך העור שלנו עלול להיראות מקומט, נפול וחסר חיים. הפתרון הוא לצרוך אבקת קולגן. האבקה, אותה יש לצרוך על בסיס יומיומי מעודדת את הגוף לייצר יותר קולגן. כתוצאה מכך, היא מסייעת לשיפור מראה העור, מיצוק העור וחיזוקו, ולמניעת הופעת קמטים. בניגוד להזרקת חומצה היאלורונית או בוטוקס, אבקת קולגן אינה גורמת לתופעות לוואי ולא מלווה בסיכונים כלל. ניתן לצרוך אותה כאבקה שתוכלו להוסיף למרקים, לחביתות, לפנקייקים ולכל שתייה שתרצו מלבד קפה שחור. ניתן לצרוך את הקולגן גם באמצעות טבליות או תכשירים קוסמטיים (6). תוכלו למרוח על הפנים שלכן קרם יום או קרם לילה. קרמים אלו מכילים פורמולה ייחודית של 2.5 אחוז קולגן פטטיד, המסייעת להעניק תחושת לחות מתמשכת, אפקט הרמה ומיצוק.

פנים של בחורה

לסיכום

עור פנים נפול עם קמטים וקמטוטים עלול לגרום לנו לתחושת חוסר ביטחון ולפגוע בהערכה העצמית שלנו. כולנו רוצות ליהנות כאשר אנחנו מביטות במראה, אך חשוב לבחור היטב את הדרכים לטיפול בקמטים. טיפולים כמו הזרקות בוטוקוס וחומצה היאלורונית טומנים בחובם סכנות ותופעות לוואי שונות. במקום להסתבך ולהקריב את עור הפנים שלנו לחסדי המזרקים, ההמלצה היא לבחור בשיטות טבעיות יותר כמו תוספי תזונה קולגן החלבון הטבעי קולגן המגיעה באבקה, בקרם יום או בקרם לילה, עשוי לסייע לכן בשיפור מראה עור הפנים. הוא עוזר למצק את העור ולהחזיר לו את המראה החלק והיפה שאיבד לאורך השנים. לקוחות שהתנסו במוצר באופן קבוע דיווחו על שיפור במראה העור וטשטוש הקמטים. אז לפני שאתן ממהרות לבצע הליכים פולשניים, נסו את אבקת הקולגן.

 

חברת קולגן פלוס מצהירה כי מוצריה אינם תרופה ואין לייחס להם סגולות רפואיות

מקורות:
(1) (2) (3) (4) (5) (6)