ביוטי, תוספי תזונה

אנטי אייג'ינג – 10 טיפים ששווים זהב

אישה משתמשת במוצרי אנטי אייג'ינג

 

את צמד המילים אנטי אייג'ינג שומעים הרבה בהקשר של הזדקנות העור. למעשה המושג אנטי אייג'ינג הגיע מתחום ברפואה שעוסק בעיכוב תהליכי הזדקנות, ונכנס גם לעולם הקוסמטיקה והטיפוח. כיום משמעות המושג אנטי אייג'ינג בעולם הקוסמטיקה היא לעכב את תהליכי הזדקנות העור ולשפר את המראה שלו לאורך השנים.

להלן הטיפים לשמירה על עור הפנים כבר מגיל צעיר: 

  1. שתייה מרובה במים– העור הוא אחד מצרכני המים הגדולים ביותר בגוף שלנו. הוא זקוק להזנה, לחילוף חומרים, לניקיון וללחות על בסיס קבוע. שתייה לא מספקת תגרום ליובש בעור ולהאצת תהליכי הזדקנות העור.
  1. שימוש בקרמים עם קולגן– קולגן הוא חלבון שמהווה כ-80% מהרכב העור שלנו, ויש לו השפעה משמעותית על מראה ומרקם העור. מתחילת שנות השלושים, קצב ייצור הקולגן בגוף יורד בהתמדה, וכתוצאה מכך מתחילים להיווצר סימני הזדקנות בעור. הגוף שלנו יכול לספוג קולגן בחזרה ממקורות חיצוניים, ולכן מומלץ לצרוך מוצרי קולגן באמצעות קרמים או אבקת קולגן המיועדת לטיפוח עור הפנים.
  1. חיזוק הקולגן לעור הפנים– לחברת קולגן פלוס אבקה המיועדת לשיפור ושיקום עור הפנים בדגש על מרכיבי אנטי אייג’ינג פעילים .קולגן פרימיום עם חומצה היאלורונית –  מכיל 125 גרם חומצה היאלורונית, 2.5 גרם קולגן לביוטי ועוד 5 גרם קולגן למפרקים. הקולגן הוא מרכיב חיוני לשמירה על עור בריא וקורן, והוא פועל את פעולתו בטווח הארוך. החומצה ההיאלורונית מסייעת בספיחת לחות, מילוי קמטים ושיפור מראה העור. ניתן לצרוך את הקולגן גם בצורת טבליות קולגן –   מכילות 2.5 גרם קולגן בשילוב ויטמין ,C המסייע בשיפור הספיגה. טבליות המציצה יתאימו לכל מי שמעוניין לצרוך קולגן על בסיס יומי במהירות ללא צורך בשילוב אבקה במזון או משקה.
  1. ניקוי יום יומי לעור הפנים– העור שלנו זקוק לניקוי על בסיס יומיומי כדי להיפטר מלכלוך, שומנים, שאריות איפור ולשם הסרת תאים מתים. ניקיון העור משמעותי בהקשר חילוף חומרים והתחדשות העור, וגם ביכולת למלא קמטים ולמנוע האצה של תהליכי הזדקנות העור. ההמלצה שלנו היא על סבון פנים מבוסס קולגן שעונה על כל הדרישות הללו, אך ישנם סבוני פנים נוספים שיכולים לתת מענה לצורך הזה.

טיפ לאנטי איייגינג - ניקוי הפנים

  1. טיפולי קוסמטיים עם חומרים אנטי אייג’ינג– טיפולים קוסמטיים מאפשרים הזנה של העור בחומרי אנטי אייג’ינג שנוגדים את תהליכי הזדקנות העור, בהתאמה אישית ובכמויות מדודות על פי הצורך של כל לקוח/ה. את הטיפולים יש לבצע אצל איש מקצוע שהוסמך לכך בלבד, לקבלת תוצאות איכותיות לטווח ארוך.
  1. שינה טובה– כדאי לישון לפחות 8 שעות בלילה כדי לאפשר לגוף לנוח, לחדש את העור ולרפא אותו מפגעי היומיום. מחקרים מצאו כי שינה מועטה לא מטיבה עם העור, ואפילו גורמת לתהליכים שפוגעים ביכולת של העור להתחדש ולהירפא. שינה טובה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר לאיכות חיים, בריאות הגוף והנפש, ולכן מראה העור ובריאותו מושפעים מכך באופן ישיר.
  1. פעילות גופנית ונשימה נכונה– פעילות גופנית על בסיס קבוע מאיצה תהליכי חילוף חומרים וזרימת דם ולכן מועילה להזנת העור בחומרים הדרושים לו. נשימה נכונה במהלך פעילות גופנית (וגם באופן כללי) נחוצה להעלאת רמות החמצן בגוף, ובכך תורמת להזנת העור וגם לבריאות הנפש, שמשפיעה על בריאות העור לא פחות.
  1. ויטמין A– מרכיב חשוב בתהליך אנטי אייג’ינג ומיצוק העור. לוויטמין A תפקיד משמעותי בשמירה על הבריאות העור, וכמו כן הוא מהווה נוגד חמצון עוצמתי, מחזק את המערכת החיסונית, מחזק את איכות הראייה בלילה, ועוד רבים. את וויטמין A הגוף לא יכול לייצר בעצמו, ויש לצרוך אותו באמצעות תזונה נכונה, ועל כך בסעיף הבא.
  1. תזונה נכונה– תזונה בריאה ומאוזנת היא מרכיב משמעותי בשמירה על בריאות העור ועיכוב תהליכי הזדקנות העור. יש לצרוך מזון שמכיל את כל הוויטמינים, המינרליים ואבות המזון הדרושים לבריאות תקינה, וכדאי להימנע ממאכילי עתירי סוכר, שומן ונתרן.
  1. חשיפה לשמש– חשיפה ממושכת לקרני השמש יכולה לפגוע במראה העור, לעודד קמטים והזדקנות מוקדמת של העור ועשויה אפילו לגרום להופעת כתמי פיגמנטציה באזורים חשופים לשמש. מומלץ להימנע מחשיפה ממושכת לשמש, ובעת חשיפה כדאי להשתמש במקדמי הגנה במקומות חשופים, בעיקר באזורים כמו סביב השפתיים, הלחיים, סביב העיניים ושטח הידיים.

טיפ נוסף שכדאי להכיר: אנטי אייג'ינג לא מיועד רק למבוגרות

שימוש במוצרים שמכילים חומרי אנטי אייג’ינג לא מיועד רק למבוגרות, אלא גם לצעירות. מדובר בטיפול מונע שמטרתו לעכב את הזדקנות העור לפני שמתחילים שינויים במראה ובמרקם העור, ולא רק לאחר הופעתם. לכן מומלץ לבחור במוצרים שמכילים חומרי אנטי אייג’ינג כבר מגיל צעיר ולא לחכות עד שהעור יתחיל להראות סימני הזדקנות

לסיכום

מראה עור הפנים הוא עניין שעוסקות בו נשים רבות בכל שלבי החיים, מפצעון האקנה הראשון בגיל ההתבגרות עד הקמט הראשון בעשור השלישי או הרביעי לחיים, וכן הלאה. שמירה נכונה על עור הפנים בשילוב טיפול מניעתי מוקדם יכולים לסייע בתהליכי אנטי אייג’ינג ולעכב את הזדקנות העור. טיפול נכון יחד עם הקפדה על אורח חיים בריא יוכלו לסייע בשמירה על עור פנים חלק, זוהר וחיוני בכל גיל.